INTERVJU #4: Poetik | Dzej Dzej Okoca

Crnogorac kad ide u boj on ide kao na svadbu. 50% sastava Dzej Dzej Okoca,100% Strugar.


1. Sta radi ozenjeni reper iz Podgorice ovih dana?

Fleksuje jače nego ikad. Sad ima više usta koja treba nahraniti, tako da sam odlučio da ovo bude godina kada ću opasno da uletim u biznis. Spremam solo projekat, radni naziv "Kamata". Biće pjesama svako malo, a krenuće od spota za pjesmu "Život prođe, DPS nikad", na kojem krećem da radim brzija dana, eto imate tu informaciju ekskluziv. 


2. AB revolucija album je odlcno prosao,kakvi su tvoji utisci,i kakva je bila atmosfera u stvaranju istog?

Pomiješana su mi osjećanja u vezi sa tim albumom. On nas je malo ozbiljnije stavio na mapu, ali mi je žao što ga nismo više ispromovisali i što nismo snimili još koji spot jer mislim da je mogao da dobaci i šire. Ali nekako su nam se poklopile i neke životne okolnosti u tom periodu tako da nismo mogli da se posvetimo tome skroz. Stvaranje istog nam je takođe oduzelo dosta energije. Zapravo, sam čin stvaranja pjesama je bio kul, obično to ide tako što neđe blejimo, budalimo razvaljeni i tako iz neke ideje nastane stih, refren i onda samo rokaš dalje. Ali smo se baš dosta mučili dok smo snimali i producirali album i kad smo ga objavili sjećam se da sam bio srećan što sam konačno završio sa tim.


3. Crna Gora polako gradi svoje ime na rep karti,koga bi izdvojio od mladjih nada?


Dobbla iz budvanskog kolektiva Radio Katakomba se nekako po mnogima izdvojio kao Kilijan Mbape crnogorske scene, viđećemo hoće li ostvariti transfer u PSŽ. Ostali neka ne zamjere, da ne nabrajam sad svima imena, uglavnom ima i poetičnijih i tvrđih i mekših i pjevljivih rep pjesama u Crnoj Gori i ja mogu samo da podržim to i da pozovem na što više raznolikosti i autentičnosti, za dobro te nekakve scene.


4. Poetik ft. Storgor?

U pripremi je.  Storgora bih svakako izdvojio kao Adrijana crnogorske rep scene - ima talenat za Zlatnu loptu, ali i zajeban porok da zlatnim kalašnjikovima puca po faveli. Dobro je da ne diluje, inače bi bio OJ Da Juiceman.


5. Sta se vrti kod tebe ovih dana,omiljeni albumi u poslednje vreme?


Iskreno, rijetko kad puštim cijeli album, ovi moderni načini konzumiranja muzike me nisu zaobišli, obično izdvojim par pjesama koje vrtim sa ostalima koje sam pikirao. Pratim što se dešava i sviđa mi se što ima ludila, kako u muzici đe su se pojavili likovi kao Playboy Carti koji repuje kao da razvaljen pokušava da fristajluje, tako i van muzike poput Young Dolpha koji preživljava atentate ka Vuk Drašković. Prošle godine nijedna žurka kod mene nije mogla da prođe bez hitova Migosa, YG-a, Rae Sremmurda... Od novih imena svidio mi se Tee Grizzley sa ove detroitske scene, Young Boy NBA, za kuliranje se može puštit 21 Savage. Od prošlogodišnjih albuma Young Dolphovo kurčenje poslije pomenutih atentata je epsko, Plies mi je isto kul. Naravno Gucci je tu vazda, OJ Da Juiceman, Fredo Santana pokoj mu duši... 


6. Balkanska demo scena vs mejnstrim scena?

Nemam pojma više kako ljudi to dijele, što im je mejnstrim, što ne... To što bi se moglo nazvati demo scenom više pratim u Crnoj Gori, nego vani. A što se tiče ex Yu rep scene generalno, Krešo Bengalka je tu totalno izdominirao u posljednje vrijeme. Krankšvester mi se svidio novi. Van toga se ne mogu sjetiti da me neko nešto strašno iznenadio i oduševio, ali svakako ima tu nekih dobrih poznatih i manje poznatih imena i pjesama, da ne nabrajam sad. Bombe Devedesetih su braća po oružju naravno.


7. Lokal patriotizam? Koliko je bitno kod MCija da reprezentuje domaci teren?

Najbitnije na svijet. Mislim da je taj lokalni momenat suštinski u repu, a i da doprinosi autentičnosti. Jer svi mi se u suštini na ulici srijećemo sa manje-više istim stvarima, samo je razlika u tome kako se to doživljava i opisuje u lokalu. Naravno da su bitne i neke druge stvari, ali mislim da od Who Seea preko Kiše Metaka do Prti Bee Geea je ono lokalno to što im daje uvjerljivost i privlačnost.  Zbog toga smo se cimali da saznamo što je ta Marinkova Bara i što su te pamidore što se pominju u pjesmama.


8. Tri stvari koji bi svaki reper trebalo da izbaci u gradjenju svoje karijere?

Redom kojim mi pada na pamet:
1. Kopiranje – Jedno vrijeme je u Crnoj Gori bio trend da se repuje na ekavicu,  jer smo svi tad slušali samo srpske repere. Možete li da zamislite da se ložite na crnogorski rep sa ekavicom? Ali generalno, u nekim godinama moraš da prevaziđeš imitiranje. Reprezentuj svoje.
2. Perverziranje tehničkim stvarima – multiji, šeme i bakrači. Možeš da imaš tehnički najpotkovaniju strofu punu rima, multija i govana, ako nemaš što da kažeš u najboljem slučaju osuđen si da te slušaju samo reperi sa foruma.
3. Nemoj da smaraš ljude kako su oni glupi, a ti pametan što ne gledaš “Farmu” i provalio si da nas sistem laže, pa ćeš sad svima da nam objasniš kako. To smara brale. 


9. Nikad ne hodam sam - Stiven Džerard,top3 pojacanja na FM u Liverpulu?


Ahh nemojte me načinjat. Najbolja ekipa Liverpula koju sam trenirao bila je ona generacija sa Toresom, kojoj sam dodao Aleksisa Sančeza na jednom, Riberija na drugom boku i u srcu odbrane tada široj javnosti još nepoznati Mamadu Sako zvani Zver. U sredini Džerard i Ćabi čini mi se, a ne mogu se sjetit ko mi je bekove igrao.
Zadnja dva izdanja nisam stigao da igram, a kad sam najviše igrao - a to su ona izdanja od 10 do 14 - moja amajlija bio je Marco Ruben, kojeg sam redovno dovodio - od Partizana do Liverpula - stavim ga kao poachera, uparim sa jednim boljim špicem (često je to bio Dumbija ako nisam uzeo klub koji već ima opasnog napadača) i kida napad. U gotovo svakoj ekipi sam imao Rafaela Toloja, defanzivac dostupan za male pare koji kida, a redovno sam dovodio i Marija Santanu iz Fiorentine kao desno krilo, bio u prvi tim ili ulazio kao džoker sa klupe, vazda mi je završavao posao, čak i u poznim godinama.



10. Za kraj,jel zanimljivije biti sa druge strane kada su intervjui upitanju?

Bitno je da je sagovornik zanimljiv i uključen u priču, sa koje god da si strane. A ovaj put mi je bilo kul u ulozi intervjuisanog, tako da hvala vam i pozdrav za ekipu sa najjačim imenom, rock on! 


Poetik FB: https://www.facebook.com/stefan.strugar
Dzej Dzej Okoca Fb: https://www.facebook.com/dzejokocha/
Dzej Dzej Okoca YT: https://www.youtube.com/channel/UCVeRcMDPZId2TO9cH2s5TbA/videos
Studio La Haine: https://www.facebook.com/StudioLaHaine/

Коментари

Популарни постови