SAMPLES `N` STUFF #3 I dalje ne znate da izaberete bit


Evo ne pamtim kad sam zadnji put presluso celu pesmu nekog domaceg repera,a da ne pricam tek kad sam zadnji put neku pesmu zavrteo vise od jednog puta. I kao ma matori hejtujes previse,ne cenis rad i cimanje. A cekaj zasto bih ja (kao slusalac) morao da cenim to cimanje i celu tu pricu oko snimanja. Mislim realno ne mozemo tako da gledamo na stvari i davati neki rispekt jer se tamo neki lik cima godinama,snima i ostalo. Pomislis na prvu raznovrsna nam je rep scena,tj. raznovrsna nam je scena koja se vodi pod rep,al nekako opet nije to to. Vratis malo film u neki period kad je rep poceo da bude dostupniji,i zavalis da je ceo taj muzicki sistem bio na visem nivou nego sad (kod nas). Danas vise ne znas ko je demo izvodjac,ko nije,ko u nazivu fejs pejdza ima official,ko ima poznate repere drugare i odmah ce dobiti na hajpu,ko repuje za forum (koji godinama ne postoji),ko za kraj,ko za kurac ko za palc. Mislim jebe se meni ko ce kako graditi svoj put sta ce raditi i to,svako ce slusati ono sta mu prija. I neka se za sad ta prica zavrsi na tome. Mada jedna bitna stvar koja me zamisli dok pustim nesto domace je da li je lik ubo bit ili ne? I zavalim cesto tad JEBOTE MATORI PA TI NE ZNAS DA IZABERES BIT KOJI TI LEZI. I to me cesto i udalji od tog izvodjaca i njegove muzike da mi prosto na prvu nije pitak i tezak mi bude za slusanje. Mozes ti repovati i o bleji,narkoticima,kurvama,stanju u drzavi,stori telinge,reprezentove sta god da repujes ako ti taj bit ne lezi,nista od naseg druzenja. Smori me to malo,pricas kako si dugo u igri repujes deset godina a i dalje bit ne znas da ubodes. Jedno je cuti dobar bit koji ti se svidi i kao ok ovo je benger ali pitanje je da li ce taj benger leci tvom stilu i fazonu repovanja. I na tom ispitu mnogi MCijevi bukvalno padnu. Jednom sam naleteo na neki status nekog repera sa sadrzajem SALJITE MI DOBRE BITOVE U INBOX. Tako nesto. Lmao. Da ne poverujes. Djus je u nekim intervjuima pricao kako gotivi da radi sa bitmejkerima koji znaju da ostave na bitu prostor za glas,ne natrpaju sranje i ostave prostora za ono glavno. Da na to moze da se repuje. I jeste da je klise al na kraju ipak taj vokal treba da bude glavni instrument i to je to. Nema bas neke filozofije. I tacno kako su neki reperi pravili bumove na sceni tako si imao copore plagijatora koji su isli sa istom pricom: `E sad cu i ja tako da repujem`. Posle Ajzijevog albuma imao si sto malih Ajzea koji su sem flowa skidali i taj tip bitova. Sad je mozda najatraktivniji ovaj Buba i Dzala momenat. Ti neki bitovi na granici hausa,popa,melodicna sranja. I opet ceo copor malih Buba i Dzalica. U svakom udaru nekog muzickog zanra u hip hopu imaces copore koji ce krenuti tim stopama. Znao je tu da upada proslih godina i dab i rege i denshol,od svega po malo je znalo da se umesa i daje u tim trenutcima repu neku novu dimenziju. Naravno niko nece ostati zatvoren u 2005. godinu,95bpm,semplovima,sner kantama i da repuje o drugargarima koji su pali u pljackanju menjacnice. Sve to i treba da napreduje i instrumentalno i liricki. Ali opet dolazim na to da jebeno sta god radio moras nauciti nabosti dobar bit koji ce lezati tvojoj boji glasa,tvom deliveriju celom tvom stilu koji zelis da furas. Evo sad mi je palo na pamet kad je ovde dosao taj Lex Luger zvuk i one predrkane matrice,808ice,rol na hetovima i opet ceo copor idiota koji su repovali isto,taj neki agresivni glas i to mucenje samog sebe da nabodes tejkove i da posle to neko miksa da lici na nesto. To mi je bio sigurno jedan od gorih domacih rep momenata. Oni polu uplaseni glasici koji se trude da budu ril,tuga. Retko bas ovde ko je imao tu moc u glasu da je mogao da gura taj fazon a da ostane pitak,nebitno da li je lik porodicno finansiran student koji repuje o izmisljenim paketima kokaina ili neki ulicar koji prenosi neko stanje iz kraja. Dosta kvalitetniji rep znaju da urade ljudi koji u ekipi imaju svog bitmejkera (ortaka) sa kim prave muziku,i automatski imaju tu hemiju koja je jako bitna. Nece svakom dobrom reperu lezati svaki dobar bitmejker.Na tebi je kao izvodjacu zadatak da sam izaberes zvuk koji ce ti lezi i tako ces znati sa kim mozes da radis a da to zvuci dobro. Sam izbor tog bita mora da bude proces da bi to na kraju na nesto licilo. Za neki singl ili gostovanje manje vise,ali recimo za neki ozbiljniji projekat neki red ipak mora da postoji. Kada bi se sami reperi vise cimali za svoj rad i ukljucivali mozak u izbor bitova automatski bi i digli svoj kvalitet na lestvicu iznad. A uz to bi i bitmejkeri imali vise posla i ozbiljnije bi se fokusirali na svoj rad. Naravno nekad je i na bitmejkeru ili producentu zadatak da usmeri repera da li je mozda taj izabrani bit za njega ili ne (mada kad platis nebitno je da li je za tebe ili ne haha).Ne znaci to da sad bumbep izvodjaci moraju da snimaju na neke trep podloge,ali tom bumpbepu mogu da daju neki novi oblik i da dizu nivo igri. Kao sto nije svaki bumpbep bit isti bit. Postoje i tu neke razlike i osnove,ali postoji i mesta za napredak. Ne znam sad gde sam se zaleteo skreno sam negde sa sustine,ali da,nauci jebeno da izaberes bit koji ce lezati tvojim MC sposobnostima i svima ce nam biti lepse. Tvoj glas je na kraju glavni istrument. Pronadji to.


Inke aka Vins Beats FB: https://www.facebook.com/inkelaenovski/

Коментари

Популарни постови