INTERVJU #2: Soulastik

Hamid Nisic u bitmejking svetu poznatiji kao Soulastik,dolazi iz Crne Gore. Rep godiste.



1. Tvoji bitmejking pocetci? 

Sve je pocelo 2010 godine kad sam se slucajno nasao u istom busu sa Jaksom Janjicem (iodek beats), koji je tada uveliko radio ozbiljne ideje i insturmentale u Abletonu. Zaista je prepoznao moju ljubav prema beatmakingu i nesebicno me uveo u taj svijet.


2. Bitmejking scena u tvom gradu/drzavi?

Pa sto se tice beat making scene u mom malom rodnom gradu, tu se moram pohvaliti. Tu smo nas trojica: iodek, espikuer beats i ja. A realno u Crnoj Gori je stvarno slaba hip hop i trap scena, tako da ni beat making scena ne moze biti na vecem nivou. 


3. Oprema na kojoj radis?

 Ranije sam radio na Mashine Micro I MK2, cisti sampling. Danas od opreme imam M-Audio Code 25 i dt 770 pro beyerdynamic sluske.


4. Tvojih top 5 bitmejkera/producenata?

Uvijek mi je tesko da poslozim taj redosled top 5 beatmaker-a, ali recimo da mi je: 9th Wonder na prvom mjestu,jer sam prve semplovane beatove cuo od njega. Moram pomenuti da su mi tu i J Dilla i Madlib. Posto sam ja u svojim tinejdzerskim danima uzivao u Scott Storch muzici I beatovima, ne mogu njega da preskocim. Masa gotivim Alchemist-a takodje.


5. Stil ti je prepoznatljiv po fank/soul semplovima,odakle ljubav prema tom zanru?

Uvijek sam volio melodicne I chill beatove I muziku, a to sam najvise nasao u fank i soul muzici. Ljubav se javila na prvo slusanje soul muzike. Prva stvar koju sam cuo je bila od O’Jays-a – Darlin’ Darlin’ Baby. Posle kako sam skidao diskografije nekih soul izvodjaca, dosao sam do 80-tih i ludih fank stvari. 



6. Imao si zapazenu ulogu na `LAEN WORLDWIDE` bit tejpu,kako bi ocenio projekat,i kakva su tvoja iskustva?

Kad se sjetim tog dana, ja i Iodek smo dobili poziv da gostujemo na Lean tejp-u, odmah smo poceli da radimo, ja sam prvi poslao beat. Toliko sam zurio da ni mastering nisam odradio do kraja. Taj beat na mojem SC kanalu i dalje ima najvise slusanja, nekako se osjeca da sam bio jako hajpovan kad sam radio taj beat, vjerovatno zato i ima preko 5 hiljada slusanja. Tu sam upoznao dva jako gotivna beatmaker-a. I dan danas ga pustam. Ima masu predobrih instumentala.


7. Trep?

Prije 12, 13 godina sam uzivao u Dirty South zanru hip hop-a. Mada sta sam ja tada znao realno. Jako slican vibe sa trepom, tako da mogu da slusam trap stvari. Ja licno volim da radim neki chill trap. Obicno semplujem neku soul ili fank stvar i dodam jak trap dram.


8. Sta mislis o balkanskoj bitmejking sceni,sta je potrebno da bitmejkeri dobiju jos zapzeniju ulogu od trenutne?

Jaku beat making scenu na Balkanu mogu samo da naprave nasi reperi. Svima je lakse da skinu neciji instrumental sa youtube-a nego da mene nesto cima da radimo. Mala zainteresovanst za beat making od strane novih generacija. Mislim da bi druzenja i okupljanja beatmakera i repera dosta pomoglo u dizanju hip hop kulture na veci nivo, a samim tim i beatmaking scene. Pa makar to bilo 1. put godinje.


9. FL Studi vs Ableton?

Meni su jako gotivni i jedan i drugi program. Nekako sad vise koristim Ableton. Zaista mi je lakse da radim u njemu, mogu vise da eksperimentisem i imam vise mogucnosti. Ali FL studio nije nista losiji. Sve zavisi kome je sta gotivnije za rad i koga nesto vise inspirise. 


10. Planovi i projekti za buducnost?

Radim na jednom instumentalnom albumu, chill trap je u pitanju. Nadam se da cu ga zavrsiti skorije. Iako radim drugi posao, nikad ne prodje 2 dana da ne odradim neku stvar. Bas ne mogu da iskuliram ili da pauziram. Stalno przim nesto novo, a nadam se da nikad necu ni stati. Pa sa 50 godina kad budem pustio album, sjeticu se da sam ovo pisao za Lean Muzik.





Коментари

Популарни постови