SAMPLES `N` STUFF #2 Brate odakle je sempl?



Secam se da sam dugo bas slusao neki soul,dzez i sranja,pa kad sam poceo da radim bitove nisam imao problem oko nalazenja dobrog sempla i prepoznavanja istog. Nekad sam toliko zalazio da ako mi je neka pesma bila bas jaka nekako nisam hteo da je pipam i prebacujem u neki bit koji ce mi cucati tako u frutiju. Krenuo sam da seckam neke klasike koji su pre toga milon puta bili vec iskorisceni za neki bit al prosto moras dobro ispeci zanat. Vremenom zavalis jos sto podzanrova neke muzike,drzave,gradove,ko je koja skola,ko je koga produciro,ko je forsirao na aranzmanu ko na melodiji itd. I sve je to super,upoznajes svasta zanimljivo ali me je neki fors uvek vukao ka domacem zvuku. Kad sam poceo tu da provaljujem pricu skorz neka nova vrata su se otvorila za mene. Pogotovo sto sam u okruzenju imao samo jednu osobu koja je znala i prozivljavala ceo taj YU talas,pa sam imao cast nauciti nesto iz prve ruke. Tu sam poceo sa nekom preogromnom kolekcijom domacih albuma koje i danas cuvam na hardu,albumi po abecedi bukvalno tone gigabajta. Ne znam sto me ja taj trip toliko radio da pocnem sa preslusavanjem tih silnih diskografija. Redjali su se tu albumi po godinama od nekih slagera iz 50tih pocetak 60tih pa do izvodjaca koji su obelezili periode kraj devedesetih ulazak u dvehiljadite. Da ne prepricavam sad istorijate,vremenom tu zavalis donosioce zvuka,ko je glava u igri,ko sljaka u Sarajevu,Beogradu,Zagrebu,neizostavna Slovenija itd. Postao mi je jaci osecaj kad semplujes neku domacicu nego neki klasicni crnacki soul,dzez,ili nesto trece. Nekako toj muzici dajes neki dodatni zivot i pustas je dalje kroz neki filtrirani oblik. Das joj prosto neki novi pecat. Ne bih da ulazim koliko su nasi dizali tadasnje svetske trendove,ko je mozda bio plagijat ko ne,ostavljam to po strani,ali prosto smo imali tu jebacku scenu i gruvalice za sve prilike. Izradio me je taj gruv i poceo sam sve cesce da u semplovanju koristim dosta domaceg materijala. Bisera,Arsen,Kornelije,Simjanovic,pa da ne nabrajam tek muziku koja je dolazila iz manjih gradova,demo bendovi koji su izbacivali po album za ceo vek od kojih pola ni nema po tjubu. Skubiju sam negde dok sam bio u bitmejking pocetcima sibnuo neke bitove na preslusavanje da mi da neki savet i secam se da je prepozno par semplova i da mu je bilo kul sto koristim te ex yu deonice. Kapiram i da bi se svetski priznati bumbep bitmejkeri ukenjali malo kad bi se dohvatili nekih albuma na preslusavanje i osetili taj vajb bratstva i jedinstva. Cak je i Cobi imao te momente kad iskasapi neki domaci sempl. Ta jugoslovenska skola vuce sa sobom taj smek,gde i od neke pacenicke pateticne numere mozes da sastavis ubicu bit,neki iskusni benger. Gotivno je uostalom kad bitmejkeri imaju periode da u radu iskoriscavaju muziku iz svoje drzave(regiona) i stavljaju akcente vise na taj domaci zvuk nebitno iz koje zemlje da dolaze,nebitno koji zanr da se sempluje. Izdvojicu u nastavku nekih par traka koje su iskoriscene u domacem repu,koje ce kapiram svi prepoznati na prvu. I za kraj slusajmo domace i ne pitaj nikad odakle je sempl.

1. Dado Topic - Muzika iz serije "Bolji zivot"

Jedna od omiljenih,vise puta semplovana od raznih izvodjaca,bukvalno mislim da ne postoji osoba koja ne zna ovu depra muzicku temu. Voki potpisuje muziku,Dado je ovim pevanjem samo dao finale. Priznaj da pevas ovo kad si sam.


2. Krunoslav Kico Sablinac - Cvijet ceznje


Krunoslav je plejboj bebo. Ovo je zajebana pesma. Semplovana za prvi Connect-ov album dvehiljade i neke.


3. Darko Rundek - Senor


Vip je sa pesmom na kojoj je Vanja semplovo ovu stvar napravio istoriju. Ovde drogirani Rundek ide u drugi plan iako je original poznat kod njegove publike ovde Vip uzima gostujuce bodove. Rep klasik moje generacije.


4. Tereza Kesovija - Voljela bih da te nisam srela


Opet Vanja. Ovde je od ovog sempla napravio jedan od najjacih domacih bitova. Secam se kad je izasao spot za pesmu koliko je ovo bilo tvrdo u to vreme. Bit ipo.


5. Gabi Novak - Kucica za ptice


Ajde strucnjaci da vas vidim sad. 


6. Arsen Dedic / Zvonimir Golob - Vjencanja nece biti


Sta je i ko je Arsen Dedic govori i cinjenica da su sempl iskoristili cak Snyp Life i legendarni Styles P. Naravno ne zaboravlja se da ga je prvi digo Koolade za Tramov drugi studijski album.


Inke aka Vins Beats FB: https://www.facebook.com/inkelaenovski/

Коментари

Популарни постови